Контроль Літосфера 6
клас
Варіант 2
I рівень (3 бали) Завдання з однією правильною відповіддю.
1.
Зовнішня частина ядра Землі:
а) тверда й розжарена;
б) в’язка й розжарена;
в) розріджена й пластична;
г) тверда й холодна.
2. Земна
кора материкового типу характеризується наявністю шарів:
а) базальтового, техногенного й осадового;
б) гранітного й осадового;
в) базальтового й гранітного;
г) базальтового, гранітного й осадового.
3. Прикладами
горизонтальних рухів літосферних плит є:
а) розходження й зближення літосферних плит;
б) піднімання і опускання літосферних плит.
4. Дуже
катастрофічні землетруси за шкалою
Ріхтера мають силу:
а) 10 балів;
б) 12 балів;
в) 15 балів;
г) 13 балів.
5. Фонтануючий
викид у повітря води, розігрітої вулканічними газами до температури кипіння,
називається:
а) вулканом;
б) гейзером;
в) жерлом;
г) лавою.
6. Сукупність
нерівностей земної поверхні називають:
а) карстом;
б) рельєфом;
в) водною ерозією;
г) вітровою ерозією.
7. Нівелір
– це:
а) прилад для реєстрації сейсмічних хвиль;
б) прилад для
вимірювання часу проходження звукових променів;
в) прилад для
вимірювання відносної висоти горба.
8. Терикони
– це:
а) вітрові форми рельєфу;
б) водні форми рельєфу;
в) техногенні форми рельєфу;
г) льодовикові форми рельєфу.
9.
Сотні мільйонів років тому на Землі утворився
один велетенський материк:
а) Лавразія;
б) Панталлас;
в) Пангея;
г) Гондвана.
II рівень (3 бали)
1. Оберіть
правильне твердження:
а) Літосферні плити є суцільними брилами каменю;
б) За висотою гори поділяються на дуже низькі, низькі,
середні, високі;
в) На території Східноєвропейської рівнини можна
знайти химерні, закручені в тісну спіраль, скам’янілі раковини морських молюсків - амонітів.
2. Закінчіть
речення:
а) До внутрішніх сил Землі належать такі процеси:
.………………………………………………………………………………………………………………………………………. ;
б) За висотою рівнини поділяються на ………………………………………………………………………………………………………………………………………...
.
3. Розгляньте
мал. «Рельєф дна Світового океану». Вкажіть, які елементи позначено цифрами 1, 2, 3, 4?:
1) ……………………………………………….. ;
2) …………………………………………………;
3) …………………………………………………;
4)………………………………………………… .
III рівень (3 бали)
1.
Встановіть послідовність
етапів формування балки:
……………………………………………………………………………………
2.
Встановіть відповідність між
термінами і їх визначеннями:
1)
бергштрихи; 2)
горизонталі; 3)
цунамі; 4)
гори; 5)
абсолютна
висота; 6)
вулкан. |
a) Місце
виходу магми на земну поверхню у вигляді гори; b) Короткі
риски на горизонталях топок арт і планів, які показують напрямок зниження
схилу; c) Високо
підняті над рівнинами, дуже розчленовані ділянки земної поверхні; d) Велетенські
руйнівні хвилі, спричинені землетрусами; e) Лінії
на плані або карті, що з’єднують точки земної поверхні з однаковою абсолютною
висотою; f) Земна
кора й верхня частина мантії; g)
Перевищення точки земної поверхні над рівнем
моря. |
…………………………………………………………………………………………………………………………
3.
Розташуйте географічні
об’єкти у напрямку з півночі на південь:
а) Східноєвропейська
рівнина;
б) гори Гімалаї;
в) вулкан Кіліманджаро;
г) Маріанський жолоб .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
IV рівень (3 бали)
Дайте розгорнуту відповідь на одне
запитання ( за вибором):
1. Обґрунтуйте значення рівнин у
житті людини? Наведіть приклади.
2. Які методи використовують
учені для вивчення внутрішньої будови Землі?
3. Розкрийте суть способу
пошарового зафарбування на фізичній карті.
Комментариев нет:
Отправить комментарий